Klient jednej z restauracji na Sycylii, po zjedzeniu wystawnego posiłku odmówił zapłacenia rachunku wynoszącego 20 euro, który według niego był zbyt wysoki. Włoski sąd wydał wyrok na korzyść klienta.
Zdarzenie to miało miejsce w miejscowości Milazzo na Sycylii. Klient jednej z tamtejszych restauracji, po zjedzeniu wykwintnego posiłku, któremu towarzyszyło także wyśmienite wino, odmówił zapłacenia rachunku w wysokości 20 euro. Niezadowolony mężczyzna twierdził, że rachunek jest zbyt wysoki. Nie pomogła nawet interwencja właściciela restauracji. Uparty klient zaproponował właścicielowi, żeby podać go do sądu, zostawił też w tym celu swoje dane.
Sprawa faktycznie trafiła do sądu, jednak klient został uniewinniony. Sędzia pokoju rozstrzygający w sprawach drobnych roszczeń orzekł, że właściciel restauracji nie poniósł żadnych poważnych strat, dlatego nie można oskarżyć klienta jego lokalu.
Po naświetleniu całej sprawy okazało się, że niezadowolony klient z sycylijskiej restauracji nie pierwszy raz stosował podobną taktykę – wiele razy zamawiał wykwintny posiłek, za który następnie nie płacił. Właściciele restauracji obecnie zaczęli obawiać się, że decyzja sędziego może mieć dla nich negatywne skutki.