Co drugi Włoch korzysta z internetu, a młodzież szuka informacji przede wszystkim w sieci
Takie informacje wynikają z raportu Censis/Ucsi zatytułowanego „Media osobistego użytku w dobie nowych technologii.” Liczba korzystających z internetu w 2011 roku przekracza próg 50% włoskiej populacji. Telewizja stanowi nadal pierwsze źródło informacji, gazety straciły 7 % odbiorców w dwa lata. A młodzież używa wyszukiwarki google i sieci społecznościowych aby uzyskać 60 % potrzebnych informacji.
Telewizja nadal pozostaje królową środków masowego przekazu, lecz wzrasta „wartość” internetu, postrzeganego jako niezależny środek przekazu. Natomiast nadal spada sprzedaż gazet.
Z internetu korzysta 87,4 % młodych ludzi (14-29 lat), oraz 15,1 % starszych osób (65-80 lat). Najwięcej podłączonych do internetu znajduje się w centralnych Włoszech (60% internautów), na Południu Włoch 50,4 %, na Wschodniej Północy Italii 46,4 %, natomiast na Zachodniej Północy około 55,9 %.