Ruszyły testy nad Alta velocità, czyli wysokiej prędkości rekordowego pociągu Ntv. Trwa odliczanie przed wyjściem na rynek pociągu i w oczekiwaniu na wagony kina i połączenia satelitarne.
Teraz na trasie Rzym- Neapol będzie także Italo. Albo lepiej, prototyp superpociągu, który w połowie 2011 roku rzuci wyzwanie Frecciarossa i Frecciargento Trenitalia: po odbyciu pierwszych jazd próbnych na niektórych tradycyjnych liniach. Italo rozpoczął testy na Alta Velocità i od nocy 12 marca daży do tego, żeby osiągnąć prędkość 300km/h. Debiut, który oznacza rozpoczęcie odliczania wejścia na rynek pierwszej grupy prywatnej: Ntv – Nuovo Trasporto Viaggiatori (Nowy Transport Pasażerski) Luca Cordero di Montezemolo, zjednoczona z francuska Sncf.
Na razie szary zamiast czerwonego Maranello
Siedem wagonów (monitorowanych przez 2000 sensorów) zamiast 11. Dziesiątek komputerów zamiast wewnętrznych podpisanych Italdesign- Giugiaro, wagony kinowe i połączenia satelitarne jedyne w świecie. Prototyp Italo w tym momencie jest raczej laboratorium podróżującym, na którego pierwszy pokaz światowy oczekiwała francuska AGV. Skontruowany przez Alstom w La Rochelle (Francja) i w Savigliano (prowincja Cuneo ) pojawił się we Włoszech w styczniu.
Przez dziesięć dni stał na bazie w Osmannoro, gdzie prowadziła pierwsze testy załoga Ntv. Dotąd przebiegł 55 tysięcy km, pozostałe 60 tysięcy musi przejechać przed końcem prób. Pasjonaci w ukryciu czekali wzdłuż torów, żeby pstryknąć pierwsze zdjęcia Italo i umieścić je na YouTube. Podczas gdy film na www.ntvspa.it w ciągu niewielu dni zarejestrował ponad 10 tysięcy kontaktów. Wyjaśnienia daje Paolo Belforte, inżynier Dyrekcji technicznej Ntv: „ Zakończyliśmy pierwszą fazę jazd na konwencjonalnych liniach, które pozwoliły nam di zrobić ostatnie kontrole i zmiany żeby otrzymać wszystkie autoryzacje do rozpoczęcia kolejnej fazy na linii Av Rzym- Neapol. Na tej linii liczymy, ze uda się osiągnąć teraz prędkość 300km/h”.
Maksimum prędkości dozwolone na kolei włoskiej
Ferrari na szynach może dojść do 360km/h. Co więcej: w 2007 osiągnął rekord 574,8. Debiut jest oczekiwany na połowę przyszłego roku, 54 połączeń na dzień na najbardziej dochodowych trasach: Turyn. Mediolan, Wenecja, Bolonia, Florencja, Rzym, Neapol i Bari. Z serwisem i cenami na miarę dla każdego pasażera „Giętkie taryfy, podobnie jak te samolotów różnią się w zależności od momentu, w którym zakupuje się bilet, od czasu wyjazdu i od serwisu, mówi Ntv.
Podróżować dla pracy lub dla przyjemności
Italo oferuje nowy sposób przebywania w wagonach. Ostatnie uprzedzenia odnoszą się i usługi połączenia ziemia – pociąg: „Będzie obdarzony połączeniem satelitarnym ( po raz pierwszy w pociągu), połączeniem sieci UMTS i połączeniem WI-FI”, ogłaszają Ntv.
„Połaczenie satelitarne pozwoli nawigować dobrze także przy prędkości 300km/h, technologia UMTS pozostać „on” także w tunelach”. Pociąg będzie obdarzony portalem pokładowym: „Ponad 250 godzin audio”. W niektórych środowiskach będą obecne ekrany indywidualne touch screen. Ale przede wszystkim zadebiutuje wagon kino: „Liczba i pozycja ekranów w suficie zagwarantują wizję kinograficzną. Moduły audio będą wyposażone w system noise suppression ostatniej generacji, pochodny tego zamontowanego w pierwszej klasy najnowocześniejszych samolotach A380.”
Przed zmiana rodzaju usług zmiana idei pociągu
„Skonstruowany w 98 % z materiałów do powtórnej odróbki (mniej niż 15% konsumpcji), Italo wysyła na emeryturę stara lokomotywę: motoryzacja została przeniesiona na cały konwój, pojemność pokładu zwiększa się o 20 %, miejsca siedzące wzrastają do 460, długość wagonów do 3 metrów. Także okna są szersze o 15%”. Komfort pociągu łączy się z wyciszeniem ze względu na pozycje kół, ale i także dzięki obiciom wagonów ( w tunelach pozwalają ograniczyć efekty ciśnienia powietrza na błonę bębenkową ). Ntv zamówiła 25 pociągów w Alstom: 11 jest konstruowanych w Savigliano, w Sesto San Giovanni sa realizowane przemienniki trakcji, w Bolonii urządzenia sygnalizacji. Dziewięćdziesiąt milionów euro trafi do Nola (Neapol): „Tam narodzi się centrum technologiczne do utrzymywania pociągów z 30 specjalistami. „Superbox” firmy, która jest pociągową Ferrari.
Alessandra Mangiarotti