,

Ekologiczny Mikołaj w Reggio Calabria… bez reniferów

przez Malgorzata Karkota

Nowa inicjatywa Poczty Włoskiej. Do przedszkola „Collodi” przybywa Święty Mikołaj. Ale zamiast na saniach, przyjeżdża ekologicznym czterokołowym pojazdem. Potem nadchodzi czas na zebranie listów, które przygotowały mu dzieci. To tylko ich niewielka część. Każdego roku Poczta Włoska otrzymuje 150 tysięcy listów do Św. Mikołaja.

20 grudnia Mikołaj zamiast reniferów wybrał ekologiczne auto, by przemierzać ulice Reggio Calabria. Czasem trzeba dać odpocząć renom! A on szanuje zwierzęta! Punktualnie, w dobrym humorze, Św. Mikołaj przybywa wraz ze swoimi pomocnikami do szkoły podstawowej i przedszkola „Collodi”. Zbierze listy, które przygotowały dla niego mniejsze i większe dzieci, opisując swoje pragnienia i marzenia.

Poczta Włoska odnawia starodawną tradycję, wskrzesza ją wraz z magią świata dzieciństwa, gdzie cuda były możliwe, a fantastyczne mieszało się z rzeczywistym. W szkole „Collodi” Mikołaj został zaproszony na wielką zabawę, przygotowaną przez nauczycieli i dyrektorkę szkoły, Maristellę Spezzano, we współpracy z placówką Poczty Włoskiej. Po zabawnym przedstawieniu, dzieci zaprezentują piosenki wybrane na Koncert Świąteczny. Jest to wyłączna premiera dla św. Mikołaja, poprzedzająca „oficjalny”, wieczorny występ chóru.

 

W rozmowie z „Babbo Natale” uczniowie dowiadują się ciekawych rzeczy. Tak obfita korespondencja, czyli rocznie ponad 150 tysięcy listów, zmniejsza powoli swoje rozmiary. A jednak on sam nie przestaje budzić sympatii milionów dzieci, które powierzają mu swoje marzenia, sny i nadzieje. Każdemu, kto wyśle list do Św. Mikołaja, Poczta Włoska przygotowuje specjalną, osobistą odpowiedź i symboliczny podarunek, będący znakiem przyjaźni.

 

Warto przypomnieć, że w każdym urzędzie pocztowym można kupić książkę, która zawiera listy wysłane do Św. Mikołaja na przestrzeni lat. Zatytułowana „Wierzę, że istniejesz”, w pierwszych tygodniach 2009 r. była bestsellerem o poziomie sprzedaży 10 tysięcy egzemplarzy. Inicjatywa wydawnicza ma na celu przekazanie dochodu ze sprzedaży ma rzecz organizacji Ai.Bai (Amici dei Bambini), która zajmuje się opuszczonymi dziećmi.

Poprzedni

„Mamma coraggio” z Katanii nie żyje

W Wigilię – Wenecja pod wodą

Następny

Dodaj komentarz